1. nap - Nagyvárad, Kolozsvár, Szováta

Sikerült végre egy kis időt szentelnem az elmaradt erdélyi beszámolóra, az emlékek leírására, nehogy elhalványuljanak. Bár, ahogy Vass Albert mondta "Erdélyt nem lehet elfelejteni." Én is pontosan így gondolom.

Az első úti cél Nagyvárad volt. A tervezett időnél egy kicsit később értünk oda, de már izgatottan vártam. A városról leginkább Budapest belvárosi zsúfoltsága jutott eszembe, amikor átautóztunk rajta. Megcéloztuk a Püspöki Palotát, ami végre kárpótolt, jutott végre a "Körös menti Párizs" feelingből.

Egy körülkerített kertben tettünk sétát a rekkenő hőség ellenére, ahol állt a Palota a Székesegyházzal, előtte Szent László szobrával. A XVIII. századi, kéttornyos barokk templom, nem csak óriási, hanem gyönyörű is. Amúgy épp felújítás alatt volt, mint ahogy az a képen is látható.

A Püspöki Palotába jelenleg múzeumot rendeztek be, sajnos bemenni nem volt időnk, mert ahhoz túl korán értünk oda. Mivel a kerten keresztül bárki átsétálhat, a Palota egyes részeit, a szép lépcsőt például, vandálok graffitivel lefújták.

Ezek után átsétáltunk a Kanonok soron, mivel az autónkkal épp ott parkoltunk. Ez a barokk épületsor több épület földszintjén végighúzódó boltozott, 56 pillérre támaszkodó árkádsoros folyosó. Nagyon látványos és hangulatos, és mielőtt tudtuk volna hol is járunk, rögtön tudtam, hogy le kell fényképezni.

Autózás Kolozsvárra. A főtérre terveztem az első látnivalót, ami a központja a belvárosnak. A Szent Mihály-templom és a Mátyás király szoborcsoport a legszembetűnőbb, amit az ember láthat. A hatalmas szoborcsoport, a győztesen bevonuló, hadai fölött szemlét tartó Mátyás királyt ábrázolja, aki teljes páncélzatba öltözve a kengyelben áll, két kézzel fogott kardját a ló hátán pihenteti, fejét győzelmi babérkoszorú díszíti. Talapzatán, balról Magyar Balázs főkapitány és Kinizsi Pál hadvezér, jobbról pedig Báthory István erdélyi vajda és Szapolyai István nádor áll.

A megható látvány után bementünk a templomba hűsölni, majd a sétányon keresztül elindultuk megkeresni a Szabók-bástyáját.

A bástyában egy kortárs festmény múzeum lett berendezve. Gyorsan elhagytuk a helyet mikor érdeklődésünkre egy férfi románul és nem épp kedvesen válaszolt. Úgy gondoltuk, hogy itt már nem szívesen látják a magyarokat.

Megkerültük a várat és lefényképeztük Baba Novacot, Vitéz Mihály fejedelem kapitányát, akit Kolozsváron végeztek ki.

Egy tájkép az autóból, két falu közt Szováta felé, ahol az első szállásunk volt.

Későn és fáradtan értünk oda, ahol összesen három éjszakát töltöttünk barátságos környezetben, mert a szobánk ilyen volt.

A kilátás pedig pazar, a Kárpátokat láttuk a szobánkból.

Innen jártunk kirándulni a többi erdélyi városba. Minden napot megterveztünk, melyik nap, hova megyünk és mit fogunk megnézni. Sajnos olyan sűrűek voltak a napjaink, hogy a Medve-tavat nem tudtuk megnézni.

Hogy tetszett? 5.0/1

Pin It

Talán ez még érdekelhet:
Kategória: Filléres emlékeim | Dátum: 2014 » Július » 21Megtekintések száma: 934 | Hozzászólások: 0 | Címkék: Erdély, Szováta, Kolozsvár, Nagyvárad, 1.nap