6. nap - Arad

Egész héten túl jó időnk volt, tűzött a nap rendesen. Nem épp kiránduló idő, mert a hőségben sétálni, túrázni inkább fárasztó, mint kellemes. Azért Erdély kárpótolt mindenért. Arad volt az utolsó város az utunk során.Amikor kinéztünk az ablakon és szemerkélt az eső, cseppet sem bántuk.

Úgy gondoltunk, végre tudunk sétálni és kapunk végre levegőt. Összepakoltam a cuccainkat és bedobáltuk a kocsiba. A nyaralás végén az embernek valahogy mindig több holmia lesz, és már nem is vagyunk olyan lelkesek, mint induláskor. Élére hajtott ruháknak és a könnyen becipzározott táskáknak nyoma sincs. Ilyenkor még az autó is kicsinek tűnik. :)

De, hát indulnunk kell, nincs mese. Irány a Szabadság-szobor. GPS koordinátával, kis utcákon keresztül jutottunk el a Megbékélés parkjába, ahol a szobor áll. A szobron a szabadságot jelképező Hungária magasra tartja a babérkoszorút, fején Mátyás király Fekete seregének sisakja található, és Szent István kardjára támaszkodik. Mellékalakok: az Ébredő Szabadság, a Harckészség, az Áldozatkészség és a Haldokló Harcos.

A tizenhárom aradi vértanú domborított arcképe a talapzaton körben helyezkedett el.

Poeltenberg Ernő, Lahner György, Dessewffy Arisztid

Aulich Lajos, Knezich Károly

Lázár Vilmos, Leiningen-Westerburg Károly,  Török Ignác

Kiss Ernő, Damjanich János, Nagy-Sándor József

Schweidel József

és Vécsey Károly.

Nehezen találtuk meg viszont a Vértanúk emlékművét, ami az úgynevezett Vesztőhelyen áll. A megadott koordináták nem voltak jók, egy térre vezettek, egy kertvárosi részhez. Megkerülvén ezt, találtuk meg egy sportpálya mellett, de csak véletlenül, mert egy tábla sem jelezné merre van.
Az obeliszk egy beton talapzaton áll egy dombon, aminek az egyik oldalán lépcső vezet fel. A lábazati részen körbe lehet sétálni az emlékművet.

Gondolatainkba merülve megemlékeztük és csináltunk pár fotót.

A vár nem messze volt innen, de nem lehetett megközelíteni, mert a román hadsereg használja.

Ez lett volna a 6 napos erdélyi utazásunk. Sok emlékkel gazdagodtunk. Végigjárni azokat a tájakat, városokat, ami világra szóló történelmi események helyszíne, nem mindennapi élmény. Erdély varázslatos! Gyönyörű tájak, történelmi emlékek, várak, erődök, templomok, hegyek, erdők, patakok és folyók. A hangulata érzelmet vált ki, csendre int, meg kell állnod egy pillanatra, megnyugtat és mégis felkavar. Mindenkinek látnia kéne!  Már most visszavágyom. Bárcsak láthatnám még egyszer! Köszönöm az én Drága Szerelmemnek, a páromnak, aki nélkül ez az utazás nem sikerült volna, akivel még szorosabb lett ezáltal a kapcsolatunk, mert más emberként tértem haza, Erdélyből.

Gyulát érintettük a haza felé vezető úton.

Hogy tetszett? 5.0/1

Pin It

Talán ez még érdekelhet:
Kategória: Filléres emlékeim | Dátum: 2014 » Augusztus » 1Megtekintések száma: 865 | Hozzászólások: 0 | Címkék: Arad, 6.nap, Erdély